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Con un comunicato sul sito ufficiale del gioco, Tripwire Interactive ha finalmente reso disponibile l'SDK (software development kit) per Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad.

Il software viene anche accompagnato da un doppio aggiornamento del gioco su Steam, segno che il team di sviluppo continua incessantemente a lavorare e a migliorare il proprio gioco, nonostante le vendite del gioco siano state offuscate dal rilascio di titoli del calibro di Battelfield 3 nonché da una serie di problemi iniziali ormai risolti.

Le note di rilascio sono le seguenti:

Modding and map making tools are now available free to everyone that owns Red Orchestra 2! While the limited functionality preview versions of the SDK have been available to select modders for a while, this release now makes the full capabilities of the Mod SDK available to everyone. Other changes in this update include:

General
- Settings menu bug fixes (e.g. Changing Vsync setting now requires a restart)
- Switching roles/teams while in a tank should now work properly
- Melee hit detection improvements. For example, it is now possible to hit a prone player with a bayonet while standing.
- The commanders order marker will now disappear properly when aimed at the sky instead of getting stuck at some location in the map
- Countdown maps will no longer show the improper amount of manpower when a new player joins during a match in progress

Performance / Stability
- Crash fixes based on .dmp files provided by players
- Fixed occasional freezing when spawning
- Updated Punkbuster to address framerate spike
- Overall performance optimization

------------------------------------------------

SDK: How to use redirects to download custom maps (Modders)
- Publish your custom map using the publish button in the editor. This will 'cook' twice because the server needs a different version.
- Grab the files from Published/CookedPCServer/ and give those to your server admins. Remember to clearly label these as server files.
- Grab the files from Published/CookedPC/ and give those to your server admins clearly labelled as client files. You must rename the published map files from .roe to .upk.

SDK: How to use redirects to download custom maps (Server Admins)
- Place the server content into ROGame/CookedPCServer
- Place the client content, removing any sub directories, at an http address. If the client content contains any .roe map they must be renamed to .upk.
- Add the following to ROEngine.ini:
- Clients will now automatically download the custom content when connecting to your server 

  

Il team di sviluppo segnala inoltre tre mod interessanti in fase di sviluppo:

  • Rising Storm – http://www.risingstormgame.com/ è una total conversion che sposta il teatro d'azione dalla fredde terre della Russia europea a quelle più calde e soleggiate del pacifico, nel teatro di guerra fra Stati Uniti e Giappone;
  • In Country Vietnam – http://www.incountrymod.com/ è un mod che sposta l'azione in un luogo e in periodo diverso, facendo rivivere lo scontro fra forze americane e Vietcong;
  • Iron Europe – http://www.ironeuropegame.com/ è una conversione che sposta a ritroso l'asse temporale, nel periodo della Grande Guerra, precisamente a cavallo fra il 1914 e il 1916, vedendo l'Armata Imperiale Tedesca e il Corpo di spedizione Britannico quali attori degli scontri.

Se questa mossa poterò maggiore attenzione verso il gioco e maggiori giocatori nei server è ancora presto per dirlo, ma sicuramente ora vi è un motivo in più per provare uno degli ultimi FPS ad ambientazione bellica dove la cooperazione, la pazienza e la tattica contano di più delle imprese individuali "alla Rambo".

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Alessio Tommasini
Autore: Alessio Tommasini
Esperto in:
Programmazione, gaming, Windows
Ancora studente di informatica è appassionato di videogiochi, assemblaggio di PC e programmazione 3D tramite DirectX. Esperto di sistemi operativi Windows, videogames e periferiche.
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